Nowa Honda CR-V – nowe opcje układu napędowego jednego z najwyżej cenionych SUV-ów na świecie.

Honda

Honda zaprezentowała szóstą generację najlepiej sprzedającego się SUV-a – CR-V, który pojawi się w Europie jeszcze w tym roku, podnosząc poprzeczkę w zakresie designu, praktyczności i codziennej użyteczności.

Najnowszy CR-V, którego zaprezentowano podczas European Media Event w ośrodku badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech, został dopracowany pod każdym względem z myślą o stworzeniu idealnego i wszechstronnego SUV-a. Samochód łączy zaawansowane rozwiązania i sportowe zalety, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami aktywnego wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa biernego, co pozwoliło na uzyskanie wyjątkowej niezawodności, dynamiki i komfortu. Nacisk położony na wysoką jakość materiałów i tkanin w kabinie sprawia, że CR-V przesunął się w stronę segmentu premium.

CR-V będzie oferowany z w pełni hybrydowym układem napędowym (e:HEV) lub – po raz pierwszy na rynku europejskim – z układem hybrydowym plug-in (e:PHEV). W obu wariantach zastosowano 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujący w cyklu Atkinsona, który zmodyfikowano w celu podwyższenia wydajności , kultury pracy i dynamicznych osiągów samochodu w każdej dostępnej wersji.

e:PHEV

Układ napędowy e:PHEV wykorzystuje te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, znane z napędu e:HEV, którezapewniają imponujące przyspieszenie, szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii  oraz bardzo dobry zasięg w trybie elektrycznym.

CR-V plug-in oferuje możliwość przejechania 82 km w trybie napędu w pełni elektrycznego, co pozwoli na zrealizowanie  większości codziennych podróży korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Przy temperaturze akumulatora w okolicach 25 stopni Celsjusza, stan pełnego naładowania można osiągnąć w zaledwie 2,5 godziny, zaczynając od całkowicie rozładowanego akumulatora.

E:HEV

Samochód będzie wyposażony w najbardziej zaawansowaną wersję wielokrotnie nagradzanego, w pełni hybrydowego układu napędowego e:HEV. Akumulator litowo-jonowy o dużej gęstości gromadzonej energii oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym, umożliwiają płynne przełączanie pomiędzy trybami elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, dzięki czemu układ napędowy idealnie nadaje się do wszystkich scenariuszy jazdy.

Nowy model CR-V zachowuje swoją charakterystyczną sylwetkę, którą poddano ewolucji stylistycznej, zwiększającej atrakcyjność i rozpoznawalność modelu. Zmiany zaczynają się  od bardziej zdecydowanej stylizacji przodu pojazdu, gdzie warianty e:HEV i e:PHEV różnią się projektami kratek wlotów powietrza. Smukłe reflektory łączą się z nowymi, charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, co zapewnia odpowiednio mocne wrażenia wizualne, natomiast z tyłu pionowe połączenie świateł hamowania i kierunkowskazów stanowi inteligentną ewolucję natychmiast rozpoznawalnego designu  tylnych świateł wcześniejszego modelu CR-V.

Kolejnym kluczowym zagadnieniem podczas projektowania nadwozia była widoczność. Przednie narożniki CR-V znajdują się nisko, ale dzięki szerokiej, gładkiej masce silnika kierowca może łatwo wyczuwać ogólny kształt samochodu. Dzięki dużej powierzchni szyb, CR-V oferuje doskonałą widoczność na zewnątrz zarówno kierowcy, jak i pasażerom, zmniejszając stres, zwiększając wrażenie otwartej przestrzeni i zapewniając poczucie bezpieczeństwa oraz pewności wszystkim osobom na pokładzie.

Ewolucyjny projekt nadwozia maskuje wzrost wszystkich wymiarów nowego CR-V. Samochód jest szerszy, dłuższy i wyższy od poprzedniego modelu, dzięki czemu nowy CR-V zapewnia pasażerom więcej przestrzeni wewnętrznej. Rozstaw osi dłuższy o 38  mm pozwala na uzyskanie o 15  mm większej przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz o 18% większej pojemności bagażowej. Ośmiostopniowa regulacja pochylenia oparć tylnej kanapy, z kątem powiększonym o 10,5°, pozwala pasażerom na bardziej komfortowy wypoczynek.

Zmodernizowany zestaw systemów Honda SENSING oraz nowe elementy konstrukcyjne przyczyniają się do zapewnienia wiodącego w klasie aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym zastosowano Honda SENSING 360 – autorski, wielokierunkowy system bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, który pokrywa martwe pola widoczności wokół pojazdu i dodatkowo przyczynia się do unikania kolizji poprzez zmniejszenie obciążenia kierowcy.

„Nowy CR-V opiera się na  wszystkim, co symbolizuje ten kultowy już model Hondy – progresywne wzornictwo, wnętrze klasy premium, wiodący w klasie poziom bezpieczeństwa, praktyczności i komfortu, a do tego jest samochodem oszczędnym i jednocześnie dynamicznym” – mówi Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd. „Najnowsza odsłona CR-V to wzorcowy przepis na SUV-a, który będąc wyjątkowym, dynamicznym samochodem o walorach klasy premium, doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom europejskiego rynku.”

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: 

Telefon: 61 677 5200 

E-mail: salon@karlik.poznan.pl