Zupełnie nowa Honda JAZZ: kompleksowy pakiet bezpieczeństwa zawiera nowy system poduszki powietrznej z przodu.

Honda Jazz
Honda
  • Honda standardowo wykorzystuje nową technologię środkowej poduszki powietrznej z przodu w całkowicie nowym Jazz e: HEV
  • Nowa technologia jest częścią szeregu modyfikacji, które zmniejszają prawdopodobieństwo obrażeń głowy i klatki piersiowej u pasażerów pojazdu w przypadku zderzenia bocznego
  • System poduszek powietrznych uzupełniony pasywnymi i aktywnymi systemami, w tym technologią budowy karoserii Hondy ACE ™ i systemem wspomagania kierowcy Honda SENSING
  • Zaangażowanie Hondy w zapewnienie wyjątkowego bezpieczeństwa pasażerów sprawia, że ​​Jazz pozostaje jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie

 

Jako przykład zaangażowania Hondy w bezpieczeństwo pasażerów, zupełnie nowy Jazz jest pierwszym modelem marki w Europie i pierwszym modelem w swojej klasie na rynku, wyposażonym standardowo w nową technologię przednich poduszek powietrznych. Nowo wprowadzona funkcja bezpieczeństwa pasywnego jest tylko jednym z elementów kompleksowego pakietu funkcji bezpieczeństwa i pomocy dla kierowcy w zupełnie nowym Jazzu, dodatkowo wzmacniając reputację samochodu jako jednego z najbezpieczniejszych w Europie.

 

Nowy system przedniej poduszki powietrznej

 

Nowa przednia środkowa poduszka powietrzna jest zamontowana z tyłu siedzenia kierowcy i rozszerza się w przestrzeń między kierowcą a pasażerem. Ta nowa poduszka powietrzna, jedna z 10 w nowym Jazz, pomaga uniknąć bezpośredniego kontaktu i zmniejsza wpływ kierowcy i pasażera w przypadku zderzenia bocznego. Aby upewnić się, że poduszka powietrzna jest dokładnie ustawiona, aby zapewnić maksymalną ochronę podczas wyzwolenia, poduszka powietrzna wykorzystuje trzy zaczepy mocujące, które prowadzą poduszkę powietrzną wokół kierowcy po zakręcie. Aby zrealizować tę nową funkcję, zespół inżynierów opracował zespół poduszki powietrznej, aby pasował do górnego zagłówka nowo zaprojektowanego siedzenia kierowcy.

 

Nowa przednia środkowa poduszka powietrzna współpracuje z dwiema innymi funkcjami w przypadku zderzenia bocznego. Napinacze pasów bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy, jak i pasażera ograniczają boczny ruch pasażera i są dodatkowo wspierane przez środkowy podłokietnik, który ma zwiększoną wysokość. Ogólnie wpływ tego nowego podejścia może zmniejszyć obrażenia głowy o 85% w przypadku pasażera z boku i 98% w przypadku pasażera z drugiej strony (testy wewnętrzne Hondy).

 

Kolejne ulepszenia nowego Jazz obejmują system poduszek powietrznych i-side na tylnym siedzeniu. Ta unikalna podwójna poduszka powietrzna, zainstalowana w poduszce tylnego siedzenia, aktywuje się, aby chronić pasażerów z tyłu przed uderzeniami w drzwi i słupek C w przypadku zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna została również zaprojektowana w kompaktowym rozmiarze, aby nie umniejszać unikalnej funkcji magicznego siedzenia Jazz.

 

Te nowe postępy w zakresie bezpieczeństwa pasażerów pojawiają się, gdy Euro NCAP, europejska organizacja ochrony konsumentów w zakresie bezpieczeństwa pojazdów, wprowadza nowe wymagania dotyczące badań w 2020 r. W uznaniu poważnych skutków zderzeń bocznych. Nowe oceny rozszerzą zakres dochodzeń na zderzenia z drugiej strony.

 

„Bezpieczeństwo pasażerów ma ogromne znaczenie dla naszych projektantów podczas opracowywania nowego samochodu” – powiedział Takeki Tanaka, lider dużego projektu Hondy. „Całkowicie przeprojektowaliśmy najnowszej generacji Jazz od podstaw, co oznaczało, że byliśmy w stanie zastosować nowe zaawansowane technologie konstrukcyjne i najnowsze funkcje bezpieczeństwa pasywnego, aby zapewnić wyjątkową ochronę przed wszelkiego rodzaju wypadkami. Dzięki dodaniu ulepszonego pakietu zaawansowanych Funkcje bezpieczeństwa i pomoc kierowcy w standardzie, jesteśmy przekonani, że nowy Jazz pozostaje jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. ”

 

Oprócz nowej środkowej poduszki powietrznej z przodu, system poduszek powietrznych SRS przed kolanami kierowcy zmniejsza wpływ na kończyny dolne i przyczynia się do poprawy ochrony głowy i klatki piersiowej przez pasażerów, hamując ruch całego ciała do przodu.

 

Bezpieczeństwo pasywne zaprojektowane w strukturze pojazdu

 

Całkowicie nowy Jazz wykorzystuje zastrzeżoną technologię Hondy Advanced Compatibility Engineering ™ (ACE ™) Hondy, która stanowi podstawę doskonałego bezpieczeństwa biernego, poprawiając ochronę pasażerów przed wypadkami.

 

Sieć połączonych elementów konstrukcyjnych bardziej równomiernie rozprowadza energię zderzenia z przodu pojazdu, zmniejszając siły przenoszone na przedział pasażerski. ACE ™ nie tylko chroni samochód i pasażerów, rozpraszając energię zderzenia w całej strukturze nadwozia, ale także zmniejsza energię zderzenia z innym pojazdem. Jego bezpieczeństwo pomaga chronić pasażerów przed kolizjami zarówno z dużymi, jak i małymi pojazdami.

 

Ulepszone technologie aktywnego bezpieczeństwa w standardzie

Funkcje bezpieczeństwa pasywnego w nowym Jazz są uzupełnione pakietem Hondy SENSING z aktywnym bezpieczeństwem i technologiami wspomagającymi kierowcę, które zostały ulepszone w najnowszym modelu. Nowa kamera o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości zastępuje kamerę wielofunkcyjną i konfigurację czujników City-Brake Active System (CTBA) modelu Jazz poprzedniej generacji. Kamera rozpoznaje szerszy zakres nawierzchni i charakterystyki ruchu. Obejmują one wykrycie, czy pojazd zbliża się do zewnętrznej krawędzi chodnika (do granicy trawy lub żwiru), nadjeżdżającego pojazdu lub zjechania na inny pas bez oznakowania i znaków drogowych. Kamera jest również w stanie wyeliminować zamglenie, zapewniając stale czyste pole widzenia.

 

 

Udoskonalony pakiet technologii Honda SENSING obejmuje:

  • System hamowania zapobiegający kolizjom z ulepszoną pracą w nocy, wykrywający pieszych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego. System ostrzega również kierowcę, gdy wykryje przecięcie rowerzysty. Ponadto system włącza teraz hamulce, gdy Jazz przecina lub skręca w drogę nadjeżdżającego pojazdu. Umożliwia to nowo opracowana przednia kamera szerokokątna.
  • Tempomat adaptacyjny, który automatycznie zarządza odstępem od poprzedzającego samochodu i pozwala mu podążać za ruchem z małą prędkością w korku (Low Speed ​​Follow).
  • System utrzymywania pasa ruchu działa z prędkością 72 km / h na drogach miejskich i wiejskich – a także na drogach wielopasmowych – dla większego bezpieczeństwa w większej liczbie sytuacji.
  • System ograniczania zjazdu z drogi pomaga kierowcy nie zboczyć z drogi. Ostrzega kierowcę, jeśli wykryje pojazd zbliżający się do zewnętrznej krawędzi chodnika (do granicy trawy lub żwiru), nadjeżdżającego pojazdu lub zjeżdżający na inny pas bez uprzedzenia.
  • System rozpoznawania znaków drogowych wykorzystuje szeroką kamerę przednią do wykrywania znaków drogowych, gdy pojazd jedzie do przodu. System automatycznie rozpoznaje i wyświetla znaki na siedmiocalowym wyświetlaczu LCD, gdy pojazd minie znak. System został zaprojektowany do wykrywania okrągłych znaków drogowych wyświetlających ograniczenia prędkości i informacje o zakazie przejazdu. Jednocześnie mogą być wyświetlane dwa znaki drogowe – prawa strona wyświetlacza pokazuje tylko znaki ograniczenia prędkości, a lewa pokazuje znaki zakazu jazdy i ograniczenia prędkości z dodatkowymi informacjami; na przykład warunki pogodowe.
  • Inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznaje znaki prędkości ruchu i ustawia ograniczenie prędkości. Jeśli znak drogowy pokazuje niższą prędkość w porównaniu z rzeczywistą prędkością pojazdu, wskaźnik na wyświetlaczu miga z dźwiękiem alarmu, a system stopniowo zmniejsza prędkość pojazdu.
  • Auto High-Beam działa przy prędkościach przekraczających 40 km / h, aby automatycznie włączać / wyłączać reflektory świateł drogowych w zależności od nadjeżdżających / poprzedzających pojazdów (samochodów, ciężarówek i motocykli), rowerów i jasności otoczenia.
  • Informacje o martwym polu, wraz z monitorem ruchu ulicznego są standardem w klasie Executive.