Zupełnie nowa Honda JAZZ E: HEV – najbardziej komfortowy samochód w swojej klasie.

Honda e_hev
Honda

Prezentujemy Państwu najnowszą Hondę JAZZ e: HEV, którą już teraz możecie zobaczyć w salonie Honda Karlik na poznańskiej Malcie.

 

Innowacyjny napęd Nowej Hondy Jazz

Nowy Jazz, napędzany jest przez zaawansowane innowacje hybrydowe Hondy testowane na Torach Formuły 1. Korzystając z wiedzy inżynierskiej zespołu ds. Sportów motorowych, Honda czerpie wiedzę z programu Formuły 1 Hybrid Power Unit (PU) w celu poprawy efektywności energetycznej hybrydowego systemu e: HEV marki.

Własnie podczas wyścigów inżynierowie Hondy Formuły 1 stale oceniają i zmieniają stosunek energii odzyskanej i wykorzystanej przez układ hybrydowy, aby zapewnić optymalną wydajność. Zdobyta wiedza w zakresie eksploatacji hybrydowych jednostek napędowych przy optymalnej wydajności i mocy inspiruje gamę zaawansowanych układów napędowych Hondy e: HEV w samochodach osobowych.

Najnowszym beneficjentem tej technologii jest nowy Jazz. Hybrydowy system e: HEV odzyskuje energię i wykorzystuje go do ładowania akumulatora i wspierania mocy silnika, zapewniając wysoką wydajność, płynne przełączanie między trybami jazdy i maksymalną wydajność.

System e: HEV został niedawno opracowany dla Jazz i zaprojektowany w celu zapewnienia optymalnego zużycia paliwa i przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się z dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych połączonych z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej stałej skrzyni biegów za pośrednictwem inteligentnego sterownika mocy, które wszystkie harmonijnie współpracują ze sobą, aby zapewnić płynną pracę i bezpośrednia reakcja.

Aby zapewnić tak wysoce satysfakcjonujące wrażenia z jazdy i wyjątkową wydajność, zaawansowana konfiguracja hybrydowa e: HEV płynnie wybiera jeden z trzech wymiennych trybów jazdy:

Napęd EV: akumulator litowo-jonowy bezpośrednio zasila elektryczny silnik napędowy
Napęd hybrydowy: silnik dostarcza energię do silnika generatora elektrycznego, który z kolei dostarcza go do elektrycznego silnika napędowego
Napęd silnika: silnik benzynowy jest połączony bezpośrednio z kołami za pomocą sprzęgła blokującego, a siła napędowa jest przenoszona bezpośrednio z silnika na koła

W większości miejskich warunków jazdy optymalną wydajność uzyskuje się dzięki płynnym przejściom między EV Drive a Hybrid Drive. Do jazdy z dużymi prędkościami wykorzystuje się silnik napędowy, uzupełniony o szczytowe zwiększenie mocy na żądanie z elektrycznego silnika napędowego w celu szybkiego przyspieszenia. W napędzie hybrydowym nadmiar mocy z silnika benzynowego można również przekierować, aby naładować akumulator za pośrednictwem silnika generatora. EV Drive włącza się również, gdy samochód zwalnia, zbierając energię poprzez hamowanie regeneracyjne w celu naładowania akumulatora.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów, Jazz jest wyposażony w nowo opracowaną elektronicznie sterowaną bezstopniową przekładnię (eCVT) z jednym stałym przełożeniem, aby stworzyć bezpośrednie połączenie między ruchomymi elementami. Rezultatem jest płynne i uspokajające przenoszenie momentu obrotowego z liniowym wyczuciem podczas przyspieszania we wszystkich trybach jazdy.

Dziedzictwo wyścigowe Hondy sięga 1958 roku, aw 1965 roku marka wygrała pierwszą Formułę 1. Podczas swojego udziału w Formule 1 Honda zdobyła w sumie 74 Grand Prix i sześć tytułów konstruktorów. Ten udział w sportach motorowych na najwyższym poziomie umożliwił Hondzie utrzymanie zaawansowanych umiejętności inżynieryjnych i wykorzystanie wiedzy na drodze.

Komfort jazdy

Podczas przeprojektowywania nowej generacji Jazz, inżynierowie i projektanci Hondy zjednoczyli się w dążeniu do tego, aby wygoda kierowcy i pasażera była podstawą wszystkich podejmowanych decyzji. Biorąc pod uwagę wszystkie elementy samochodu jako jeden zespół projektowy, decyzje wpływające na konstrukcję, design i ergonomię były podejmowane jednocześnie, co zapewnia wiodący w klasie poziom komfortu i przestronności oraz znaczny krok naprzód w stosunku do swojego poprzednika.

Kluczem do osiągnięcia tego jest nowo opracowana rama Hondy stabilizująca nadwozie ze wspierającą konstrukcją maty. Nowa konstrukcja maty przedniego siedzenia jest umieszczona zarówno u dołu, jak i z tyłu siedzenia i zastępuje konstrukcję S-spring poprzednich modeli. Wprowadzenie szerszego dna siedziska pozwoliło zwiększyć głębokość podkładki siedziska o 30 mm, a dodatkową miękkość można natychmiast zauważyć po siedzeniu. Ta nowa struktura w połączeniu ze zwiększoną wyściółką pozwala poduszce wyginać się umiarkowanie, ale, co najważniejsze, nie dochodzi do dołu.

Ulepszona struktura oparcia fotela zwiększa podparcie lędźwi i miednicy, tworząc efekt stabilizujący ciało. Pomaga to uniknąć zmęczenia, szczególnie w okolicy bioder i talii pasażerów podczas dłuższych podróży. Ponadto nowa konstrukcja ułatwia utrzymanie wygodnej i stabilnej pozycji podczas jazdy, nawet na zakrętach i na nierównych nawierzchniach.

Nowo zaprojektowane siedzenia są zwężane w kierunku górnej części oparcia, aby zapewnić objętość poduszki potrzebną do pełnego podparcia i otulenia pleców pasażerów. Ta zwężająca się konstrukcja zapewnia również większą przestrzeń między przednimi siedzeniami, ułatwiając komunikację pasażerom z przodu iz tyłu. Najniższy punkt wysokości siedziska znajduje się 14 mm bliżej ziemi, co w połączeniu z bardziej zaokrąglonymi przednimi narożnymi poduszkami ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

„Honda dąży do zapewnienia swoim klientom komfortowych przestrzeni i najwyższej jakości przyjemności z jazdy”, powiedział Takeki Tanaka, lider dużego projektu Hondy. „Podczas gdy braliśmy pod uwagę każdy element nowego Jazz, od materiałów siedzeń i ustawienia, aż po konstrukcję samochodu, badaliśmy również ludzi i ich ciała, aby zapewnić wyjątkowy poziom komfortu. W rezultacie najnowszy Jazz zachował swoje reputacja przestronności i praktyczności, teraz z większym poczuciem wyrafinowania w codziennym użytkowaniu ”.

Inżynierowie i projektanci Hondy współpracowali również w celu zwiększenia komfortu pasażerów z tyłu samochodu. Przesuwając zawiasy siedzeń poza ramę oparcia tylnego siedzenia, zespół projektowy był w stanie zająć się komfortem poduszki siedzenia. Rury ramy siedziska zostały zmienione, umożliwiając inżynierom zwiększenie grubości wyściółki o 24 mm.

Ergonomiczne udoskonalenia zwiększają komfort kierowcy i pasażerów.

Wspólne podejście Hondy przy projektowaniu zupełnie nowego modelu Jazz pozwala harmonijnie pracować nad strukturą samochodu, siedzeniami i elementami sterującymi, aby zoptymalizować komfort kierowcy. Wprowadzono szereg subtelnych korekt, które przyczyniają się do znacznego zmniejszenia stresu fizycznego podczas jazdy.

Ulepszenia ergonomiczne obejmują umieszczenie pedału hamulca głębiej w przestrzeni na nogi, zmniejszając potrzebę regulacji pozycji siedzenia w celu wygodnej obsługi pedału. Kąt pedału hamulca również się zmienił, pozwalając na zwiększenie kąta stopy o pięć stopni, aby uzyskać bardziej naturalne działanie pedału, podczas gdy siedzenie zostało odpowiednio zmienione, aby zapewnić optymalne podparcie uda.

Ustawienie wygodnej pozycji za kierownicą jest łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki zwiększonemu zakresowi regulacji zasięgu kierownicy, zbliżając środek koła do 14 mm bliżej kierowcy. Kąt kierownicy jest teraz o dwa stopnie bardziej pionowy niż w poprzednim modelu, więc jest bardziej skierowany w stronę kierowcy. W wyniku tych zmian ilość ruchu ramion i ramion wymagana do dotarcia do kierownicy jest zmniejszona, co poprawia odstęp między ramieniem a siedziskiem o 18 mm.

Rozważania dotyczące komfortu tylnych siedzeń podczas projektowania konstrukcji zapewniają, że pasażerowie tylni korzystają również z najlepszej w swojej klasie przestrzeni na nogi z tyłu wynoszącej 989 mm, z prowadnicami przednich siedzeń odsuniętymi dalej od siebie i zwiększoną szerokością między szynami. Zbiornik paliwa jest umieszczony pośrodku podwozia pod przednimi siedzeniami – wyjątkowa cecha w tej klasie – pozwalając nowemu Jazzowi zachować wszechstronne tylne fotele Magic, które oferują elastyczność „składanego płaskiego” lub „składanego” siedzenia , w zależności od wymaganej przestrzeni ładunkowej.

Oceniając każdy możliwy sposób poprawy komfortu pasażerów, ergonomicznej obsługi i przestronności wnętrza oraz włączając je do każdej części procesu projektowania, Honda opracowała nową, atrakcyjną propozycję w segmencie samochodów kompaktowych. W rezultacie powstał całkowicie nowy hybrydowy samochód miejski, który łączy wyjątkową wydajność z wyjątkową codzienną użytecznością i komfortem, gotowy do zaspokojenia potrzeb współczesnych konsumentów.

O systemach bezpieczeństwa zastosowanych w nowej Hondzie Jazz przeczytacie Państwo TUTAJ.

Pierwsze jazdy próbne zaplanowane są już na 13 czerwca.
Umów się na jazdę próbną dzwoniąc na 662 143 900 – Zapraszamy.