Honda ZR-V w wersji Japońskiej wreszcie oficjalnie zaprezentowana. Czekamy na wersję europejską.
Honda potwierdziła, że niedawno zapowiedziany nowy SUV marki, należący do segmentu C, będzie nosił nazwę ZR-V. Nowy model, który wejdzie do sprzedaży na rynkach europejskich w 2023 roku, będzie plasował się w ofercie Hondy pomiędzy modelami HR-V i CR-V. ZR-V będzie napędzany pełną hybrydą – znakomitym układem napędowym e:HEV, poszerzając ofertę Hondy dla klientów poszukujących pojazdów zelektryfikowanych.
Zapowiedź ta rozpoczyna kolejny etap europejskiej strategii elektryfikacji produktów Hondy. Wraz z dostępnymi zelektryfikowanymi modelami SUV-ów, ZR-V stanowi ważną nowość w ofercie Hondy, a marka jeszcze bardziej koncentruje się na tym, szybko rozwijającym się, segmencie.
Na zdjęciach widzicie wariant japoński, aczkolwiek Honda potwierdza, że europejska wersja będzie niemal identyczna. Oczywiście w kabinie kierownica znajdzie się po właściwej stronie. Wnętrze modelu ZR-V zyskało kilka ciekawych wariantów kolorystycznych, co ma przyciągnąć do salonów osoby, które nie lubią sztampowych barw.
Honda ZR-V to pomost pomiędzy Civikiem i CR-V
O ile w Hondzie HR-V, tej europejskiej oczywiście, jedyną opcją jest 131-konna hybryda, o tyle tutaj Japończycy stawiają na mocniejszy, 184-konny napęd z Civica. Łączy on silnik 2.0 i specyficzną kombinację jednostki elektrycznej oraz innowacyjnego mechanizmu odpowiadającego za zmianę przełożeń.
Istnieje spora szansa, że Honda ZR-V dostanie, jako jedyna, dwie wersje hybrydowe – słabszą, z silnikiem z HR-V i mocniejszą, z silnikiem z Civica. O wewnętrzną konkurencję raczej nie trzeba się martwić, gdyż ZR-V to większy i przestronniejszy od HR-V model.