Honda zobowiązuje się do wprowadzenia zaawansowanych systemów łączności w europejskiej gamie samochodów.

Honda
  • Intuicyjna i bezproblemowa, zaawansowana łączność ze światem dla wszystkich przyszłych europejskich modeli Hondy
  • Aplikacja My Honda+ oferująca cały szereg funkcji zapewniających komfort, wygodę i bezpieczeństwo
  • System Honda Personal Assistant zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy
  • Hotspot WiFi pozwalający na łączność sieciową podczas podróży
  • My Honda+, Honda Personal Assistant i funkcje hotspotu WiFi dostępne w Hondzie e oraz w nowych modelach Jazz i Jazz Crosstar

 

Honda ogłosiła zamiar wyposażania wszystkich nowych modeli w zaawansowane systemy łączności. Pierwszym przykładem realizacji tej decyzji jest przystosowanie aplikacji My Honda+ i Honda Personal Assistant dla Hondy e oraz dla nowych modeli Jazz i Jazz Crosstar.

Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: „Klienci oczekują dziś, że ich pojazd pozwoli im płynnie kontynuować inne życiowe aktywności. Rozwój łączności nowej generacji w firmie Honda jest wyraźnie widoczny dzięki wprowadzeniu takich systemów, jak Honda Personal Assistant oraz My Honda+. Jesteśmy zdecydowani zwiększać dostępności takich funkcji, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów”.

My Honda+

Honda wprowadziła swoją aplikację na smartfony My Honda+ aby zapewnić właścicielom zdalny dostęp do ich samochodów. Usługa oparta na wykorzystaniu smartfonów została przeprojektowana z myślą o prostej, intuicyjnej obsłudze, która zapewnia bezpieczny dostęp do wielu funkcji w samochodzie, w tym dotyczących komfortu i zabezpieczeń.

Aplikacja My Honda+ oferuje kontrolę nad bezpieczeństwem pojazdu, w tym zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi. Właściciele samochodów Honda e dodatkowo otrzymają funkcję kluczyka cyfrowego, umożliwiającą bezpieczne współdzielenie dostępu do pojazdu z maksymalnie pięcioma innymi użytkownikami. Kluczyk cyfrowy działa przez połączenie Bluetooth i umożliwia właścicielom zdalne zamykanie okien i otwieranie pokrywy portu ładowania, a także blokowanie i odblokowywanie drzwi pojazdu.

W przypadku awarii pojazdu, aplikacja My Honda+ umożliwi skorzystanie z pomocy drogowej Honda Assistance. Pozwala to użytkownikowi na bezpośrednie skontaktowanie się z serwisem pomocy drogowej, z którego usług korzysta i na automatyczne udostępnienie danych o lokalizacji pojazdu (GPS). Aplikacja umożliwia również monitorowanie lokalizacji i śledzenie położenia samochodu przez GPS. Inteligentne śledzenie lokalizacji może być aktywowane w celu ostrzeżenia właściciela w przypadku naruszenia przez pojazd wcześniej ustalonej strefy poruszania się, a także w celu dalszego wzmocnienia bezpieczeństwa pojazdu w przypadku aktywacji alarmu w samochodzie, poprzez powiadomienie wysyłane do aplikacji w smartfonie.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa, wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w system E-Call służący do wezwania pomocy drogowej. W przypadku sytuacji krytycznej, gdy aktywowany zostanie system poduszek powietrznych, najważniejsze informacje o samochodzie oraz jego aktualna lokalizacja zostaną automatycznie udostępnione odpowiednim służbom ratunkowym.

Funkcje dbające o wygodę korzystania z samochodu obejmują możliwość wysyłania informacji o podróży, takich jak punkt docelowy i interesujące miejsca na trasie, z aplikacji My Honda+ do systemu nawigacji w samochodzie. W Hondzie e, system nawigacyjny korzysta również z danych monitora zasięgu sprawdzającego poziom naładowania akumulatora i uwzględnia lokalizacje punktów ładowania, gdy planowana jest podróż na odległość przekraczającą aktualny zasięg samochodu.

Aplikacja ta zapewnia również właścicielom Hondy e dostęp do funkcji specyficznych dla pojazdów elektrycznych. Należy do nich zdalna kontrola ładowania akumulatora oraz możliwość programowania ładowania.Dzięki tym funkcjom kierowca może monitorować aktualny stan naładowania akumulatorów i zdalnie rozpocząć lub wstrzymać ładowanie. Funkcja kalendarza ładowania umożliwia ustawienie czasu ładowania według dobowego harmonogramu, dzięki czemu ładowanie odbywa się wtedy, gdy dostępne są najbardziej korzystne ceny energii elektrycznej. Właściciele Hondy e mogą również uzyskać zdalny dostęp do systemu klimatyzacji samochodu i ustawić temperaturę na niższą, optymalną lub wyższą jeszcze przed wejściem do samochodu.

Honda Personal Assistant* oparty o sztuczną inteligencję

Funkcje informacyjno-rozrywkowe i łącznościowe w Hondach e i Jazz mogą być aktywowane za pomocą poleceń głosowych, za pośrednictwem rozwiązania Honda Personal Assistant*. Znany z Hondy e, intuicyjny Honda Personal Assistant*, teraz dostępny w całkowicie nowym Jazzie, korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) i jest zdolny do naturalnego rozumienia komend przekazywanych w formie prostych konwersacji i do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Honda Personal Assistant* reaguje poprawnie na polecenia o poziomie złożoności, wykraczającym poza możliwości innych wirtualnych asystentów aktywowanych głosem. Potrafi on zrozumieć wiele poleceń jednocześnie, co pozwala na uzyskanie dokładniejszych odpowiedzi na konkretne zapytania. Właściciel może zapytać, na przykład: „OK Honda, znajdź mi czynną w tej chwili włoską restaurację z darmowym parkingiem i WiFi.”* Honda Personal Assistant lokalizuje odpowiednie opcje i prezentuje je na ekranie dotykowym, przed wytyczeniem optymalnej trasy do wybranej lokalizacji i wyświetleniem jej na ekranie nawigacji.

Nowa intuicyjna łączność

Honda Personal Assistant jest tylko jednym z atutów przeprojektowanych systemów informacyjno-rozrywkowych Hondy. Obydwa modele otrzymały łatwy w obsłudze ekran dotykowy LCD, minimalizujący rozproszenie uwagi kierowcy. Uproszczenie menu nawigacji w Jazzie skróciło czas obsługi najczęściej używanych elementów sterujących o 58% w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejszą obsługę. Honda przywróciła też mechaniczne sterowanie kluczowymi funkcjami, z ergonomicznymi pokrętłami do regulacji zakresu ogrzewania i wentylacji.

Interfejs kontaktu kierowcy z systemem wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Wyświetlacze można skonfigurować tak, by spełniały wszelkie wymagania kierowcy, włączając w to konfigurowalne skróty do często używanych funkcji i źródeł dźwięku.

Podwójne ultra-szerokie, 12,3–calowe ekrany dotykowe LCD w Hondzie e pozwalają na prostą wymianę treści, dzięki czemu kierowca może korzystać z różnych informacji na dwóch wyświetlaczach jednocześnie. Funkcja ta umożliwia pasażerowi przesuwanie takich treści, jak wskazówki nawigacyjne na ekran kierowcy. Odpowiednia konfiguracja obu ekranów umożliwia wyświetlanie dwóch aplikacji obok siebie, więc kierowca i pasażer mogą niezależnie wybierać i wyświetlać osobne aplikacje. Na przykład, gdy kierowca korzysta z mapy nawigacji, pasażer z przodu może na swoim ekranie przeglądać listę odtwarzanych utworów muzycznych.

Zewnętrzne usługi informacyjno-rozrywkowe i aplikacje, w tym prognozy pogody, lokalizacja parkingów, muzyka, nawigacja, wyszukiwanie lokalizacji i usługi telefonicznych, są również dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego lub są aktywowane głosowo. Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić poprzez mirror własnego smartfona za pośrednictwem zainstalowanych środowisk Apple CarPlay lub Android Auto. Apple CarPlay po raz pierwszy będzie łączyć się ze smartfonem bezprzewodowo.

Zarówno Honda e, jak i Jazz dysponują również hotspotami WiFi, umożliwiając pasażerom dostęp do Internetu. W przypadku Hondy e, w trakcie ładowania akumulatora, pasażerowie mogą oglądać materiały video na jednym z ekranów, podczas gdy drugi ekran pokazuje stan ładowania.

Aby właściciel mógł czerpać przyjemność z posiadania samochodu bez zbędnych stresów, Honda będzie na bieżąco, bezprzewodowo dostarczała aktualizacje, gwarantując w ten sposób, że funkcje i aplikacje używane w samochodzie korzystają z najnowszych dostępnych ulepszeń i nowych możliwości. Instrukcja obsługi jest również łatwo dostępna za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego, a Honda Personal Assistant jest zawsze gotów do odnalezienia i wyświetlenia odpowiedniej strony i odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące pojazdu.

*usługa tymczasowo niedostępna w języku polskim